Wilt u geld

doneren?

Stichting Capricorn draagt zorg voor een optimale besteding van de ingezamelde gelden. Omdat ons project kleinschalig is en de lijnen kort zijn, wordt 100% van de opgehaalde gelden rechtstreeks besteed aan de het project in Kaapstad. De kinderen zijn u erg dankbaar voor uw donatie. Wilt u ook doneren aan Stichting Capricorn? Dat kan op verschillende manieren. Kies de manier die bij u past...

Eenmalig

U kunt eenmalig een bedrag doneren aan Stichting Capricorn. Dat kan eenvoudig via het incassoformulier hieronder. U kunt het incassoformulier invullen en de optie van Eenmalige donatie aanvinken.

Maandelijks doneren
Wij maken het onze donateurs gemakkelijk met een maandelijkse automatische incasso. Na het invullen van het incassoformulier ontvangt u van ons een schriftelijke bevestiging met uw en onze gegevens. Deze bevestiging dient u nog te ondertekenen en te retourneren aan ons. Uiteraard behoudt u ten alle tijden het recht om uw doorlopende machtiging in te trekken. Terugboeken van een bedrag kan tot 8 weken na afschrijving.

Doneren via incassomachtiging

Bedrijven

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) is een hot item bij ondernemend Nederland. Wij bieden u de mogelijkheid om hier invulling aan te geven. Ook u kunt met uw bedrijf onze stichting ondersteunen. Zo hebben wij een bedrijf dat ons sponsort door de opbrengsten van workshops te doneren aan de stichting en is er een gemeente die ons jaarlijks steunt rond de feestdagen om zo de kinderen te verwennen met een kerstattentie. Maar ook jubilea van organisaties of werknemers wordt regelmatig aangegrepen om de stichting te ondersteunen. Inzamelingen via personeelsverenigingen, kerstacties of andere initiatieven: wij denken graag mee hoe u uw MVO doelstellingen inhoud kunt geven. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Scholen

Kinderen zijn de toekomst, maar niet voor ieder kind is een voorspoedige toekomst vanzelfsprekend. Niet ieder kind heeft thuis ruimte en begeleiding bij bijvoorbeeld het maken van huiswerk. Ons middagprogramma is mede bedoeld om kinderen te ondersteunen bij het maken van huiswerk, alles met het oog op het vergroten van hun toekomstkansen. Als leerling of docent kunt u Stichting Capricorn natuurlijk ook vanuit Nederland steunen!

Wij hebben diverse voorbeelden van scholen die de kinderen in Capricorn gesponsord hebben, onder andere door het organiseren van een sponsorloop of door het doneren van de opbrengst van een kerstmarkt aan de stichting.

Uiteraard zijn wij als bestuur bereid om vooraf onszelf te komen introduceren, zodat de kinderen een goed beeld hebben voor wie zij zich inzetten. Om ons verhaal kracht bij te zetten, hebben wij voor diverse leeftijdsgroepen presentaties beschikbaar. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden en het verhaal van Stichting Capricorn? Klik dan eens op deze presentatie of neem contact op om te bespreken wat wij kunnen betekenen voor uw klas of school.

Vrijwilligers

Uit eigen ervaring weten wij hoeveel voldoening je haalt uit vrijwilligerswerk. Voor een week, een maand of voor een langere periode, vanuit Nederland of in Zuid-Afrika, er is van alles mogelijk. Het is niet nodig om opgeleid te zijn of ervaring te hebben als vrijwilliger. Iedereen die onze kinderen in Kaapstad een warm hart toedraagt is welkom om zich in te zetten voor onze stichting.

Wilt u weten wat u voor ons kunt betekenen? Neem dan contact met ons op en we onderzoeken graag samen de mogelijkheden.